• PRINCIP RADA
  • MAJSTORI I TRIKOVI
  • ZLATNO PRAVILO

Način rada instalacije za autogas i vrste uređaja.

Uređaji se dele na vakumske (venturi) i sekvencijalne.

Pošto se u servisu BOOM electronic bavimo isključivo ugranjom i servisom sequent uređaja, sledi kratak opis principa na kome radi. Kod sekvencijalnih sistema za svaki cilindar postoji brizgaljka, koja ubacuje gas na sam ulaz u cilindar, kao benzinska dizna (i to samo kad bi i benzin bio ubrizgan). Tako je omogućeno da se svaki cilindar snabdeva gasom u pravo vreme, a da usisna grana nije puna mešavine gasa i vazduha. Iz tog razloga je nemoguće zapaljenje smeše u usisnoj grani i nema štete po motor ako nešto postane neispravno. Takođe, prati se stanje pritiska gasa prema motoru, pa u slučaju da je mali ili ga nema (prazan rezervoar) motor se automatski prebacuje na benzin.

Velika ekspanzija ugradjivanja gasa, uslovila je da su se razni “stručnjaci” dosetili da je to dobar posao. Pošto je konkurencija velika, zakon tržišta je zavladao i traži se što jeftinija ugradnja u što kraćem roku. Da bi se postigla niska cena i privukle mušterije, pribegava se raznim trikovima. Najčešca je kupovina delova na buvljaku od Bugara, koji prodaju osnovni uređaj, a ostatak se sklepa od priručnih sredstava. Drugi način je lažno predstavljanje marke uređaja.

Bitno je da se dobro raspitate šta dobijate za svoje pare. Nadjite način da se prethodno uverite u znanje i poštenje servisa kome poveravate ugradnju gasa. Nemojte ugrađivati gas u petak, pošto u subotu idete na more. Ugradite ga mesec dana ranije.

Zlatno pravilo: ne biti škrtica!

Šta je bitno za pravilan rad motora na gas? Ne biti stipsa. Pravilan izbor servisa (majstora) za gas, normalno održavanje motora, ništa posebno, redovan odlazak na servis za gas (zamena filtera), svest o tome da ne postoji perpetum mobile (ne može da ide “na ništa”). Da malo više pojasnimo neke stvari iz našeg iskustva. Svaki dan “popravljamo” neku novu instalaciju koju je ugradio pekar, lekar, apotekar, geolog ili muzičar. Razlog: tamo je ugradnja bila jeftinija za 30 evra. Niko se nije zapitao: a zašto je jeftinija? Svi su unapred znali da je to zato što onaj “puno uzima za ruke”. Da bi se popravile posledice takve ugradnje, sve bude još skuplje.

Gas se u jedna kola ugrađuje samo jednom i treba da nadživi taj auto, a ne obrnuto. Jabuke se kupuju mnogo češće i tu je cenkanje možda smisleno. Gas je jedina investicija u kola koja se isplati, sve ostalo je bacanje para u bunar. Ako dajete 10.000 evra za auto, zašto pasti u nesvest za investiciju od 600 evra koja ce se relativno brzo vratiti, možda otplatiti i sam auto.


Želite da saznate više o tehnologiji ili proizvodima...

mi imamo pravo rešenje za Vas.